Claudicatie intermitenta

Acest simptom este determinat in general de lipsa irigarii suficiente a muschilor de la nivelul membrelor inferioare care apare initial la efortul de mers, iar in cazuri avansate si in repaus. Boala poarta numele de arteriopatie aterosclerotica a membrelor inferioare.

Cauza este reprezentata de astuparea totala sau partiala a arterelor care iriga membrele inferioare. Boala poate fi considerata corespondentul la nivelul membrelor inferioare a cardiopatiei ischemice (obstruarea arterelolor coronare) si are factori de risc comuni cu aceasta.

Poate afecta si membrele superioare. Aparitia unui astfel de simptom necesita o consultatie la cardiolog, in urma careia este posibil sa vi se mai recomande si alte investigatii cardiovasculare cum ar fi:

• Ecografie Doppler de artere membre inferioare sau superioare
  • ECG de repaus 12 derivatii
  • Ecografie cardiaca

Ecografia este una din cele mai ieftine și disponibile investigații din orice unitate medicală. Este atrăgătoare atât pentru pacienți (pentru că nu
Auzim frecvent despre tensiunea arterială și de ce este important să o menținem în limite normale. De ce este, însă, tensiunea arterială atât de
În pofida valului de descoperiri medicale din ultimul secol, avansul în medicină nu dă semne de încetinire. Iată că în 2018, o nouă specialitate
Unul din cele mai frecvente simptome ale populației moderne, senzația de oboseală poate avea surse extrem de diverse. Daca esti mereu obosit, dar simti ca