Picioarele umflate reprezintă o situație frecvent întâlnită, cu care se confruntă în special femeile, datorită particularităților hormonale. Această afecțiune ușor de ignorat poate uneori ascunde probleme importante.

CARDIOCLINIC continuă sa fie deschisă în aceasta perioadă, respectând cu strictețe regulile de siguranță! PROGRAMAȚI-VĂ ACUM la un consult cardiologic!

Experiența de 20 de ani ca medic într-un spital de urgență și cei 12 ani de când efectuez ecografii Doppler vasculare mi-au adus în față situații dintre cele mai diferite. Și pentru că discutăm despre o afecțiune care poate avea consecințe dintre cele mai serioase, aș vrea să va prezint un caz, așa cum spunem noi, doctorii.

Un pacient de aproximativ 40 de ani, perfect sănătos până la acel moment, a stat în picioare câteva ore, la un concert. Ulterior a prezentat durere și umflarea unei gambe, dar a pus totul pe seama faptului că a stat în picioare pe tot timpul concertului.  A mers acasă, și-a masat piciorul și a adormit.

În zilele următoare, durerea s-a diminuat, dar piciorul nu s-a dezumflat. Cum durerea a dispărut, pacientul a reușit să își desfășoare activitatea în mod normal. Pentru umflătură, a continuat să își maseze piciorul cu diferite creme.

După 2 săptămâni, a sesizat că „obosește“ mai repede. După ce un cunoscut i-a spus că și el a avut ceva asemănător și a fost diagnosticat cu tromboflebită, bărbatul s-a hotărât să meargă la medic.

Examenul ecografic vascular efectuat la 3 săptămâni de la primele semne a decelat un cheag de sânge (tromb) care ocupa integral sistemul venos profund. Deoarece pacientul acuza „oboseală“ (în fapt respirație dificilă), am extins evaluarea cu o electrocardiogramă (EKG) si o ecografie cardiacă. Aceste investigații au ridicat suspiciunea de trombembolism pulmonar, diagnostic confirmat apoi prin examen computer tomografic.

Consider că orice pacient informat ar trebui să știe că:

1. Umflarea picioarelor (în special unilaterală, dar și bilaterală) poate semnifica o serie întreagă de afecțiuni! Un consult medical poate orienta către cea mai probabilă cauză, salvând astfel timp și bani pentru pacient. Această soluție este mult mai eficientă comparativ cu „autodiagnosticarea“.
  2. Fiți mereu precauți în cazul unui edem unilateral! NU MASAȚI piciorul/mâna până nu ați efectuat ecografia Doppler venos, care poate exclude prezenta unui cheag de sânge!
  • Trombul se poate fragmenta și poate migra către plămâni, generând trombembolismul pulmonar (TEP).
  • TEP este o afecțiune severă cu prognostic imediat imprevizibil și cu risc de deces, fiind o urgență medicală majoră!
  1. Nu toți pacienții cu edeme ale membrelor inferioare (picioare umflate) prezintă o afecțiune severă. Uneori, acestea sunt doar expresia unei boli varicoase sau a altor situații benigne.
  • Dacă însă edemele persistă, este mai prudent să solicitați un consult din partea unui medic cardiolog sau internist, de preferat cu competență în efectuarea ecografiilor vasculare.

Să ne vedem sănătoși!

Programați-vă acum pentru o analiză Doppler : Programare online!

MALFORMAȚIILE  CARDIACE CONGENITALE Malformațiile congenitale cardiace (MCC)  reprezintă acea categorie de boli cardiace care apar încă de la naștere,
Ne aflăm într-o perioadă în care prevalența bolilor cardiovasculare, preexistente sau dobândite în timpul sarcinii a crescut, facilitată și de vârsta
    Cardiologie pediatrică: Imediat dupa nastere, in lunile care urmeaza se recomanda evaluari screening ale nou-nascutului care mai nou includ si