Bolile cardiovasculare reprezintă în continuare principala cauză de deces în rândul populației generale, depășind chiar și cancerele ca mortalitate. Speranța de viață în România este una dintre cele mai reduse din Europa. Astfel, românii mor, în medie, cu 15 ani mai devreme decât, de exemplu, francezii. Boala cardiacă ischemică va rămâne principala cauză de deces pentru următorii 20 de ani, reprezentând 12,2 la sută din mortalitatea generală, conform Organizației Mondiale a Sănătății. Metodele actuale de diagnostic al bolilor cardiovasculare sunt, însă, extrem de eficiente. Pentru a preveni bolile cardiovasculare, este recomandată în rândul populației generale efectuarea unor măsuri simple de profilaxie.

„Afecțiunile cardiovasculare constituie o povară pentru pacient și familie și totodată o importantă cauză de deces. Putem depista aceste afecțiuni prin metode rapide, simple, nedureroase, cum ar fi un examen clinic urmat de o electrocardiogramă și o ecocardiografie, un minim de evaluare necesar, care orientează rapid diagnosticul, stadiul afecțiunilor și planul de tratament, eliminând în multe situații nevoia de spitalizare.”

• Dr. Irina Șerban, medic primar cardiolog

Pe baza acestor trei metode nedureroase și neinvazive, consultația cardiologică, electrocardiograma (EKG) și ecocardiografia, medicul cardiolog poate preveni, diagnostica, sau trata principalele boli cardiovasculare cu potențial vital. Aceste investigații sunt indicate oricărei persoane măcar o dată în viață până la vârsta de 40 ani, apoi, în funcție de recomandarea medicului cardiolog, cel puțin o dată la 1 – 5 ani.

Vă puteți programa la CardioClinic la oricare dintre medicii noștri pentru oricare din investigațiile menționate mai sus completând formularul din partea dreaptă a acestei pagini sau sunând la unul din numerele de telefon de la următoarea pagină: Contact CardioClinic.

Vă așteptăm cu drag!

In fiecare an, cu prilejul marilor Sarbatori, care se “petrec la masa, in familie si cu prietenii” vedem cam aceleasi stiri la televizor. Cati