fbpx

 Consultanta telefonica

Trimite numarul tau de telefon si te sunam noi.

Program: Luni - Vineri de la 09:00 la 20:00

Multumim!
Te vom contacta in cel mai scurt timp.

Program: Luni - Vineri intre orele 10:00 - 20:00

incepe scoala cu inima sanatoasa

Sfaturi de inceput de scoala pentru o inima sanatoasa!

By: | Tags: | Comments: 0

Vacanta de vara s-a terminat, iar copiii dumneavoastra s-au intors la scoala. Inceputul anului scolar este o perioada interesanta, dar de multe ori, programul haotic, activitatile extracuriculare, ridicatul copiilor de la scoala si temele pot aduce provocari privind deciziile sanatoase. Aceasta problema nu se regaseste doar in randul adultilor, dar si in randul copiilor. Tot mai multi copii cu varste intre 10 si 14 ani au supragreutate sau obezitate, ceea ce le creste dramatic riscul pentru boli cardiace, diabet, hipertensiune arteriala si hipercolesterolemie. Diabetul zaharat tip 2, nu demult rar intalnit in copilarie, este din ce in ce mai prevalent in randul scolarilor cu supragreutate.

Ce puteti face in acest sens? O modalitate majora de a reduce riscul copilului dumneavoastra este sa-l ajutati sa mentina o greutate sanatoasa, facand decizii inteligente privind mancarea. Pregatiti-le pachete cu mancare sanatoase, fata de care sa fie entuziasmati. Iata cateva sfaturi:

  • Pastrati-le simple. Un pranz sanatos pentru un copil trebuie sa includa fructe, legume, grau integral, proteine slabe si mancaruri bogate in calciu (iaurt degresat, lapte sau branza). Evitati mancarurile ambalate care deseori contin cantitati ridicate de zahar, grasimi saturate si sare.
  • Planificati pentru intreaga saptamana. Daca copilul dumneavoastra mananca pranzul la scoala, pregatiti meniul in avans. Pregatiti ingredientele din timp si pregatiti din weekend meniul fiecarei zile.
  • Faceti masa interesanta. Folositi diverse ustensile de bucatarie, de exemplu, forme pentru prajituri pentru a taia sandvisurile intr-o anumita forma. Pregatiti forme diferite pentru zile diferite. Faceti sandvisuri cu paine integrala cu piept de pui, oua sau ton cu legume.
  • Mancati un curcubeu! Pregatiti fructe si legume de toate culorile in pachetul cu mancare al copilului. Untul de arahide sau de migdale contine numeroase proteine.
  • In caz de sete. Nu dati copilului dumneavoastra sa consume sucuri acidulate. Oferiti-le in schimb suc de fructe 100%, apa sau lapte degresat. Bauturile din comert tind sa contina cantitati foarte mari de zahar. O singura sticla de suc acidulat indulcit pe zi poate creste riscul de obezitate cu 60%.
  • Setati un exemplu. Copiii isi modeleaza comportamentul in functie de parinti. Ajustati-va nutritia si comportamentele sanatoase pentru a oferi un exemplu bun de urmat copilului dumneavoastra!

Pentru evaluarea completa a sanatatii inimii dumneavoastra de catre experti cu peste 15 ani experienta in cele mai mari spitale din Bucuresti, va asteptam la CardioClinic! Pentru a va programa, va rugam sa completati formularul de pe aceasta pagina sau sa apelati la unul din numerele de telefon de la urmatoarea adresa: Contact CardioClinic.

Va uram multa sanatate!