Ce este hipertiroidismul?

Tiroxina (T4) este un hormon sintetizat de glanda tiroida care circula in corp prin sange si are rol esential in toate metabolismele organismului. In hipertiroidism se sintetizeaza prea mult T4, care face ca toate functiile corpului sa se accelereze.

Ce simptome are hipertiroidismul?

• Stare de neliniste permanenta, emotivitate, iritabilitate, somn neodihnitor si senzatia permanenta de a fi pe fuga
  • Tremor al mainilor
  • Scadere in greutate in ciuda unei pofte de mancare crescute
  • Palpitatii
  • Transpiratii, toleranta proasta la caldura, sete pronuntata
  • Diaree
  • Senzatia de sufocare (dispnee)
  • Caderea parului, mancarimea pielii
  • Modificari menstruale
  • Oboseala musculara, fatigabilitate
  • Gusa
  • Probleme oculare

Majoritatea persoanelor cu hipertiroidism nu au toate simptomele ci doar combinatii de 2 sau 3 dintre cele enumerate mai sus. Simptomele se dezvolta incet de-a lungul mai multor saptamani. Ce fac boala usor de ratat ca diagnostic este faptul ca toate aceste simptome pot fi atribuite si altor cauze, pot incepe usor si deveni foarte suparatoare abia tarziu, cand nivelurile T4 ajung foarte crescute.

Ce complicatii pot aparea?

Daca aveti hipertiroidism netratat, aveti risc crescut de a dezvolta:

• Aritmii cardiace (extrasistole, fibrilatie atriala – resimtite ca palpitatii), cardiomiopatie (inima slabita), angina si/sau insuficienta cardiaca.
  • Complicatii in timpul sarcinii

Cu diagnostic corect si tratament corescunzator, majoritatea simptomelor si complicatiilor dispar.

Pentru programări la Doamna Dr. Lăcrămioara Dumitrache, medicul endocrinolog de la CardioClinic, vă rugăm completați formularul din partea dreaptă a acestei pagini sau sunați la unul din numerel de telefon de la următoarea adresă: Contact CardioClinic.

Vă așteptăm cu drag!

MALFORMAȚIILE  CARDIACE CONGENITALE Malformațiile congenitale cardiace (MCC)  reprezintă acea categorie de boli cardiace care apar încă de la naștere,
Picioarele umflate reprezintă o situație frecvent întâlnită, cu care se confruntă în special femeile, datorită particularităților hormonale. Această
Ne aflăm într-o perioadă în care prevalența bolilor cardiovasculare, preexistente sau dobândite în timpul sarcinii a crescut, facilitată și de vârsta